zondag 23 januari 2011

Zonder e-nummers en conserveringsmiddelen



Als beginnende ondernemer werk je natuurlijk eerst je idee uit, je schrijft je in bij de Kamer van Koophandel, vraagt een BTW-nummer aan bij de belastingdienst en je zoekt een bank om je geldzaken te kunnen regelen. Het werkt net zoals met theepotten: als je op zoek bent naar een rode theepot met witte stippen ga je eens op zoek naar zo'n ding. In eerste instantie vind je hem niet, maar op een gegeven moment zie je overal van die dingen, in de speelgoedwinkel, bij de Blokker, in een kadoshop, bij je moeder thuis.

Zo werkt het ook met duurzame initiatieven. Opeens zag ik de Triodosbank. Ze waren me nooit eerder opgevallen die posters die er waarschijnlijk al een tijdje hangen. Waarschijnlijk ben ik er tientallen keren langsgelopen, maar was ik blind voor de boodschap. En nu vond ik er zomaar drie met geweldige teksten. Ik heb meteen een zakenrekening geopend. En niet alleen onderschrijf ik hun ideële standpunten, ook heb ik respect voor de snelheid en professionaliteit waarmee ik klant ben geworden. Fair Play!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten